Zakres prac ma objąć budowę kolejnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej, łączącego ulicę Arkońską z aleją Wojska Polskiego, gdzie powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Przebudowie zostanie poddany także ponad kilometrowy odcinek linii kolejowej i stacja Szczecin Łękno będąca elementem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
W porównaniu do opublikowanych kilka miesięcy temu wizualizacji, na nowych można zauważyć kilka różnic. Zrezygnowano mianowicie z budowy "ślepego" odcinka obwodnicy, który kończy się kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem, pozostawiając prześwit pod wiaduktem i rezerwę terenu na dalszą część inwestycji. Pojawiły się także przejścia dla pieszych, których na poprzednich wizualizacjach w kilku miejscach zabrakło. Brakuje jednak bezpośredniego połączenia przystanków tramwajowo-autobusowych z peronami SKM. Zamiast schodów i wind prowadzących bezpośrednio na stację kolejową, pasażerowie muszą pokonać dłuższy dystans, przechodząc przez jezdnię i schodząc na perony zejściami po bokach wiaduktu.
Dla porównania - tak wygląda wizualizacja sprzed kilku miesięcy:
Szacowany koszt inwestycji, która będzie realizowana w latach 2018-2020 to prawie 98 milionów złotych, z czego 73 miliony mają pochodzić z dofinansowania unijnego.