Przeprawa zostanie zamknięta dla ruchu kołowego. 6 lipca zostaną zamknięte zostaną dojazdy do wiaduktu od strony ul. Hożej oraz Zgorzeleckiej. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdów. Inaczej będzie kursowała komunikacja miejska.
Linie 58 i 59 kursują częściowo zmienioną trasą od ul. Wilczej, ulicami Komuny Paryskiej, Rugiańską, Lubeckiego, Blizińskiego (z powrotem Konarskiego), Ludową, Dębogórską, Grzymińską, Studzienną wg specjalnego rozkładu jazdy. Powrót kursów relacji skróconej Studzienna – Plac Rodła przez ul. Robotniczą. Obowiązują wszystkie przystanki na trasie objazdu, dodatkowo zostaną uruchomione przystanki: Ludowa na ul. Blizińskiego, Studzienna na ul. Studziennej w kierunku ul. Grzymińskiej. Nieczynne dla linii będą przystanki „Komuny Paryskiej” (kier. Gocław), „Jana z Czarnolasu”, „Hoża”, „Żelazna”.
Linia 523 kursuje częściowo zmienioną trasą od ul. Przyjaciół Żołnierza, ulicami Komuny Paryskiej, Rugiańską, Lubeckiego, Konarskiego, Ludową, Dębogórską wg normalnego rozkładu jazdy. Nieczynne dla linii będą przystanki: „Komuny Paryskiej” (kier. Gocław), „Jana z Czarnolasu”, „Hoża”, „Żelazna”, „Robotnicza 5”. Dodatkowo zostanie uruchomiony przystanek „Golisza” w obu kierunkach.
Na linii 524 dotychczasowy kurs w relacji Police Zajezdnia/Police Jasienica – Pomorzany Dobrzyńska przez ul. Wiszesława realizowany przez ul. Bogumińską z pominięciem ul. Wiszesława. Godzina odjazdu z pętli „Police Zajezdnia” (3:05) pozostaje bez zmian.
Ruch pieszych na wymienionym odcinku zostanie zachowany. Powstanie tymczasowa przeprawa nad linią kolejową za pomocą kładki drewnianej opartej na istniejącej konstrukcji. Wraz z postępem robót kładka będzie przemieszczana tak, aby umożliwić pieszym bezpieczne przejście bez zatrzymywania prac budowlanych. Tymczasowa przeprawa posiadać będzie szerokość min. 1.5m i obustronnie zostanie ograniczona balustradami.
Zakres prac obejmuje:
- rozbiórkę górnych elementów wiaduktu (wyposażenie, chodniki, jezdnia, elementy konstrukcyjne) do poziomu istniejących łuków betonowych,
- wzmocnienie łuków poprzez wprowadzenie dodatkowego zbrojenia,
- nadbudowę górnych elementów konstrukcyjnych wiaduktu,
- stworzenie nowej płyty żelbetowej,
- wykonanie niezbędnego wyposażenia obiektu (kapy chodnikowe, nawierzchnie, dylatacje, bariery, balustrady, itp.),
- zwiększenie wymiarów istniejących fundamentów i zastosowanie mikropali,
- wykonanie murków oporowych wzdłuż linii kolejowej, ukształtowanie skarp oraz ich umocnienie w rejonie oddziaływania wiaduktu.
Projekt nie przewiduje zmian w istniejącej linii kolejowej. Korekcie ulegną jedynie skarpy wykopu przy wiadukcie kolejowym.
Prace budowlane potrwają do połowy grudnia. Ich koszt to 5,3 mln zł.