Szyny tramwajowe to zupełnie nowy i wyjątkowy widok w tym miejscu. Jest to jednocześnie znak, że prace pomimo trudnej sytuacji nie zwalniają tempa. Obecnie trwa ustawianie i spawanie szyn.
- Nowe torowisko połączy ważne węzły komunikacyjne i ułatwi przemieszczanie się w tym rejonie miasta - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Wykonawca prowadzi roboty w kilku miejscach jednocześnie. Trwają prace zimne na terenie planowanej pętli autobusowo-tramwajowej, na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego wykonywane jest koryto wraz z warstwami konstrukcyjnymi.
Trwają także roboty przy murach oporowych. W maju planowane jest rozpoczęcie prac brukarskich, kontynuowane będą trwające już roboty ziemne oraz rozpocznie się wykonanie tych w rejonie pętla – Romera – Szeroka, na prawej nitce jezdni i torowisku.
Co się zmieni na ulicy Szafera?
Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica zostanie docelowo zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawią się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to ponad 125 milionów złotych. Prace zakończą się wiosną 2021 roku.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express. Kliknij TUTAJ