Na portalach, i nie tylko tam, można znaleźć wiele ofert pracy. Koniecznie przeczytajcie nasz artykuł, aby dowiedzieć się:
- Czym zajmuje się marketingowiec?
- Jakie cechy musi posiadać?
- Jaki kierunek studiów skończyć, aby pracować w tym zawodzie?
Specjalista ds. marketingu – czym się zajmuje?
Jak już wspominaliśmy wcześniej, specjalista ten zajmuje się sprzedażą produktów i organizowaniem kampanii marketingowych. Na początku musi on dobrze poznać klienta, aby dostosować do niego swoją kampanię i zachęcić go do kupienia konkretnego produktu. Co więcej, specjaliści zajmują się także tworzeniem strategii marketingowej danej firmy, realizacja kampanii reklamowych, promocją przedsiębiorstwa, analizą rynku, pozyskiwaniem klientów oraz współpracą z różnymi agencjami reklamowymi.
Jaki kierunek studiów ukończyć?
Warto ukończyć kierunek zarządzanie i marketing, który obecnie jest dosyć popularnym kierunkiem. Ukończenie studiów z tego zakresu wyposaży nas w wiedzę teoretyczną, która jest niezwykle cenna, ale warto pamiętać o tym, że wykształcenie kierunkowe nie jest obowiązkowe. W tym zawodzie liczą się przede wszystkim umiejętności interpersonalne oraz doświadczenie marketingowe.
Jakie cechy powinien mieć dobry marketingowiec?
Istnieje kilka kluczowych cech, które w znaczący sposób mogą ułatwić pracę specjaliście ds. marketingu. Oto one:
- Kreatywność – cecha ta z pewnością przyda się podczas tworzenia kampanii czy strategii marketingowych
- Umiejętność logicznego i analitycznego myślenia – przydaje się w momentach, kiedy należy przeanalizować dane.
- Komunikatywność – jest to zawód, który wymusza nieustanny kontakt z drugim człowiekiem, więc osoba, która nie lubi przebywać w towarzystwie ludzi, niechętnie ich poznaje i rozmawia z nimi nie odnajdzie się w tym zawodzie.
- Dobrego marketingowca powinna odznaczać konsekwentność w działaniu. Praca w tym zawodzie narzuca wręcz bycie upartym, kimś, kto dąży do wyznaczonego celu i nie spocznie, dopóki go nie osiągnie.
- Pożądaną cechą jest również dobra organizacja pracy
Jakich umiejętności oczekują od takich specjalistów pracodawcy?
Poniżej wymieniamy kilka cech, które są bardzo pożądane wśród pracodawców. Oto one:
- Pasja i ambicja – cenione jest przede wszystkim zaangażowanie do wykonywanej pracy;
- Otwarty umysł – pracodawcy cenią osoby, którym zależy na własnym rozwoju i ciągłym dokształcaniu;
- Kreatywność – jest to cecha niezbędna przy tworzeniu np. kampanii czy strategii. Pozwala też na szybsze zdobywanie nowych umiejętności;
- Znajomość języków obcych – bardzo często jest tak, że wiele interesujących artykułów w tej branży napisanych jest w języku angielskim. Osoba, która chce się rozwijać w tej branży, musi być w stanie przetłumaczyć z języka obcego obcojęzyczne branżowe teksty.
Artykuł sponsorowany