Zobacz zdjęcia z budowy

Od roku budują drogę S3 do Świnoujścia. Na placu budowy sporo się zmieniło

2023-03-01 13:18

Mija rok od rozpoczęcia budowy brakującego odcinka drogi ekspresowej S3 między Świnoujściem i Dargobądzem. Inwestycja zbliża się do półmetka, a w wielu miejscach widać już efekty prac, które po zakończeniu okresu zimowego nabiorą tempa. W niektórych miejscach jest już nowa nawierzchnia, powstają nowe mosty i wiadukty.

33-kilometrowa droga ekspresowa zastąpi obecną DK3. Umowy zostały podpisane w sierpniu 2020 roku, na przełomie 2021 i 2022 roku rozpoczęto prace budowlane. Odcinek Świnoujście - Dargobądz wykonuje firma Polaqua, a Dargobądz - Troszyn konsorcjum Polbud Pomorze (lider), PRD Nowogard i INTOP (partnerzy). Inwestycja jest realizowana w formule "projektuj i buduj".

W rejonie Dargobądza wykonane zostały już pierwsze warstwy nowej nawierzchni. Prace toczą się również w wielu innych miejscach. Trwają też roboty związanie z budową mostów i wiaduktów.

Tymczasowe organizacje ruchu

Droga S3 powstaje w wielu miejscach w przebiegu obecnej DK3. Wiąże się to z koniecznością wprowadzania tymczasowych organizacji ruchu z ograniczeniami prędkości i zakazami wyprzedzania.

- W rejonie Troszyna trzeba jezdnią równoległą ominąć rejon budowanego wiaduktu. Na odcinku Wolin - Płocin ruch jest skierowany na jezdnię równoległą, co umożliwiło budowę jezdni S3 w tym miejscu, podobnie ruch przebiega w rejonie Dargobądza - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziałuGeneralnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zwężenia jezdni są również na odc. Dargobądz - Międzyzdroje, a w rejonie Międzyzdrojów ruch odbywa się przez tymczasowe rondo.

Kierowcy napotkają na utrudnienia również na terenie Świnoujścia, gdzie za rondem łączącym DK3 i DK93 trzeba zjechać na bypass omijający obszar budowanego wiaduktu.

- W rejonie przyszłego węzła Świnoujście, gdzie S3 połączy się z tunelem, są również utrudnienia, a na koniec marca planowane jest przełożenie ruchu na jezdnie równoległą, która powstaje na południe od obecnej DK3 - dodaje Mateusz Grzeszczuk. Organizacje ruchu będą się jeszcze wielokrotnie zmieniać, dlatego prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie tymczasowe.

S3 Świnoujście – Dargobądz

Odcinek ma długość 17 km. Rozpoczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich, a kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną cztery węzły drogowe - Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

S3 Dargobądz – Troszyn

Odcinek ma 16 km długości i obejmie budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę pary miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od Dargobądza. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

Inwestycja powinna być w całości gotowa w drugim kwartale 2024 roku.

Sonda
Często stoisz w korkach?
Piraci drogowi w Zachodniopomorskiem. Ich wyczyny budzą grozę!