Na przeprawie zdemontowane zostało już oświetlenie, barierki, dylatacje i inne urządzenia - informuje Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Aby zmniejszyć ciężar przęseł sfrezowana została także jezdnia. W chwili obecnej wykonywane są otwory technologiczne oraz trwa montaż belek i klatek umożliwiających rozbiórkę przęseł. Przęsło środkowe zostanie w całości podniesione do góry, wysunięte poza obrys konstrukcji, opuszczone na specjalny ponton i odtransportowane na nabrzeże, gdzie zostanie rozkruszone. Przęsła skrajne zostaną podzielone na mniejsze elementy poprzez przecięcie podłużnie i poprzeczne konstrukcji, a następnie zostaną opuszczone na ponton i odtransportowane w miejsce utylizacji.
Internauci mogą na bieżąco śledzić, co dzieje się na placu budowy. Przez całą dobę na stronie internetowej szczecińskiego ZDiTM przekazywany jest aktualny obraz z postępów prac na Moście Cłowym.
Część nośna obiektu zostanie usunięta jeszcze w tym roku. Przeprawa ma być przejezdna do końca lipca 2017 roku, czyli jeszcze przed przyszłorocznym finałem regat The Tall Ships Races.