Odbywający się w dniach 11-12 maja Piknik nad Odrą to przede wszystkim Targi Turystyczne Market Tour, gdzie swoje oferty przedstawią przedstawiciele branży turystycznej, samorządy, regiony, organizacje pozarządowe z całego kraju, a także z Czech, Niemiec, Hiszpanii, Cypru i Tunezji.
Tunezja jest krajem partnerskim Pikniku nad Odrą. Ale w tym roku partnerem wydarzenia jest również Mazowsze. Partnerzy, poza swoją ofertą turystyczną, zaprezentują również swoje smaki, których można skosztować podczas Wielkiego Gotowania. To tunezyjski kuskus i mazowiecki barszcz chrzanowo-buraczany.
W strefie "Discover Pomerania" prezentują się wystawcy z polskich i niemieckich terenów Euroregionu Pomerania. Dzięki technologii VR można wybrać się również w wirtualną podróż po całym Euroregionie.
Na piknikowej scenie prezentują się lokalni artyści - zespoły muzyczne i taneczne. Podobnie jak w latach ubiegłych, na Pikniku nad Odrą obecne są również food trucki, czyli ulubione miejsce miłośników tradycyjnych burgerów, ale wielu rozmaitych potraw przygotowywanych w mobilnych barach. Dla koneserów piwa powstała specjalna Strefa Browarów Rzemieślniczych. Miłośnicy rękodzieła i oryginalnych przedmiotów mogą skorzystać z oferty Jarmarku Rozmaitości. Powstała również specjalna strefa dla najmłodszych.
Wiosenna, chociaż nieco pochmurna pogoda sprawiła, że na Wały Chrobrego przyszły tłumy szczecinian. Ci, którym nie udało się dotrzeć nad Odrę w sobotę, mogą przyjść na Piknik nad Odrą również w niedzielę.
Szczegółowy program Pikniku nad Odrą można znaleźć na stronie www.pikniknadodra.pl.