19 grudnia ma nastąpić otwarcie ofert w przetargu na dokumentację przedprojektową dla studium wykonalności modernizacji kilku linii w samym Szczecinie, a także w jego najbliższych okolicach - informuje portal rynek-kolejowy.pl. Chodzi m.in. o trasę do granicy polsko-niemieckiej, a także odtworzenie nieistniejącej od wielu lat linii kolejowej do Dobrej.
Linie 408 i 409 prowadzące w kierunku granicy z Niemcami mają zostać przede wszystkim dostosowane do większych prędkości, zelektryfikowane i rozbudowane do dwóch torów. Perony na stacjach mają również ułatwić korzystanie osobom o ograniczonej możliwości i umożliwić szybką przesiadkę. Warto dodać, że tereny położone wzdłuż linii Szczecin Gumieńce - granica państwa, w ostatnich latach bardzo się rozwinęły. Powstały nowe osiedla mieszkaniowe i siedziby firm. Szybka komunikacja kolejowa mogłaby znacznie poprawić możliwość dojazdu m.in. do centrum Szczecina.
Przetarg dotyczy również tras kolejowych na terenie miasta, m.in. linii 433 (Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce), 851 (Szczecin Wstowo – Szczecin Gumieńce) oraz 432 (Szczecin Wstowo – Szczecin Turzyn), gdzie znajduje się nieczynna od kilku lat stacja Szczecin Wzgórze Hetmańskie.
Polecany artykuł:
Ważnym elementem modernizacji szczecińskiego węzła kolejowego miałaby być odbudowa częściowo nieistniejącej linii 429 na odcinku Stobno – Dobra i przystosowanie go do obsługi ruchu aglomeracyjnego. Obecnie pozostałości torów znajdują się jedynie między Stobnem i Dołujami. Dalsza część tej trasy między Dołujami i Dobrą nie istnieje już od wielu lat. Byłaby to więc zupełnie nowa linia kolejowa, która obsłużyłaby tereny o dużej gęstości zaludnienia, a do takich z pewnością zaliczają się miejscowości położone w gminie Dobra.