Przez najbliższe tygodnie, kierowcy będą się na nim poruszać zgodnie z nowymi zasadami. Prawy pas będzie służył wyłącznie do opuszczenia ronda, co bardzo się podoba doświadczonym kierowcom. Mniej zadowoleni są zmotoryzowani z krótszym stażem, którzy często nadużywają prawego pasa na rondzie, co skutkuje jego mniejszą przepustowością. Ci drudzy mieli niemały problem z pokonaniem "zmodernizowanego" ronda, bo wjeżdżając na prawy pas, zmuszani byli do opuszczenia skrzyżowania na najbliższym zjeździe.
Rondo Uniwersyteckie to pierwsze z trzech rond w Szczecinie, które czasowo zostało przekształcone na tzw. rondo półturbinowe.
- Półturbinowe z uwagi, iż na tarczy rond wprowadzone zostaną segregacje pasów z prowadzeniem ich poszczególnych relacji - tłumaczy Piotr Zieliński z urzędu miasta. - Natomiast przed rondami nie będzie wskazane jaki pas należy przyjąć w zależności od wybranego przez siebie zjazdu ze skrzyżowania.
Na wszystkich rondach pasy zewnętrzne (prawe) służyć będą wyłącznie do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do skrętu w lewo bądź jazdy na wprost i pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu. Zmiany mają przyczynić się do poprawy płynności jazdy oraz bezpieczeństwa.
Następnym w kolejności rondem, które zostanie przekształcone na półturbinowe, będzie plac Grunwaldzki. Zmiany zostaną wprowadzone w nocy z piątku na sobotę. Natomiast w sierpniu zmieni się organizacja ruchu na Rondzie Hakena.
Testy nowej organizacji ruchu potrwają od trzech do sześciu miesięcy.
Polecany artykuł: