W ramach inwestycji w tej części miasta nastąpią ogromne zmiany, zarówno w infrastrukturze drogowej jak i kolejowej. Wykonane zostaną m.in. następujące prace:
- budowa Obwodnicy Śródmieścia Szczecina od ul. Arkońskiej / Niemierzyńskiej do początku łącznic węzła;
- przebudowa Al. Wojska Polskiego z budową skrzyżowania z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną;
- przebudowa torowiska tramwajowego w Al. Wojska Polskiego, wykonanie pasa autobusowo-tramwajowego wraz z budową peronów na wysokości ul. Jasienicy;
- przebudowa wlotu ul. Traugutta, ul. Zaleskiego;
- przebudowa ul. Jasienicy, ul. Kochanowskiego;
- przebudowa linii kolejowej 406 na długości 1,2km (zakończenie przebudowy przed wiaduktem w ciągu ul. Mickiewicza), wraz z peronami pod węzłem Łękno;
- przebudowa przejazdu kolejowego w ul. Zaleskiego;
- budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych;
- budowa jednostronnej ścieżki rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż Obwodnicy Śródmieścia Szczecina (od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do Al. Wojska Polskiego), obustronnych ścieżek i chodników wzdłuż Al. Wojska Polskiego;
- budowa parkingu rowerowego;
- budowa ekranu akustycznego;
- budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej;
- przebudowa kolidującego uzbrojenia;
- wykonanie zieleni.
Inwestycja powinna być ukończona w ciągu dwóch lat od rozpoczęcia budowy.
Przeczytaj również: Na przejazdach kolejowych pojawiły się charakterystyczne żółte naklejki. Co oznaczają?
Oferta wybrana w przetargu opiewa na kwotę prawie 129 milionów złotych. Zanim jednak miasto podpisze umowę z wybraną firmą musi minąć upłynąć termin na złożenie odwołań.
Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 mln zł.