Na przebudowywanym węźle drogowym Szczecin Kijewo została wprowadzona zmiana organizacji ruchu, w ramach której uruchomiono przejazd nowym wiaduktem nad autostradą A6, którym poprowadzona jest jezdnia DK10 w stronę Szczecina.
- To drugi nowy wiadukt na węźle, w grudniu 2020 roku został oddany do ruchu obiekt dla jezdni DK10 w stronę Szczecina - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Ruch na każdym wiadukcie jest jeszcze zwężony do 2 pasów na wprost, na węźle ciągle trwają roboty.
Razem z wiaduktem została uruchomiona nową łącznica relacji Szczecin-Gdańsk.
Utrudnienia na autostradzie A6 wciąż jednak nie uległy zmianie i ruch w dalszym ciągu odbywa się jedną jezdnią.
- Całkowite zakończenie prac planowane jest w lipcu tego roku, ale bez większych utrudnień powinniśmy przejechać przez węzeł jeszcze przed tegorocznymi wakacjami - dodaje Mateusz Grzeszczuk.
Na węźle drogowym Szczecin Kijewo zakończono już znaczną część robót. Nowa nawierzchnia została wykonana na łącznicach, autostradzie A6 i jezdniach zbiorczo rozprowadzających. Do wykonania pozostał jeszcze niewielki fragment warstwy ścieralnej na DK10 od strony Stargardu.
- Zakończenie inwestycji wymaga jeszcze przeprowadzenia szeregu prac obejmujących montaż barier energochłonnych, wykonanie kompletnego oświetlenia, oznakowanie poziome i pionowe oraz pozostałe roboty wykończeniowe - mówi Mateusz Grzeszczuk. - Muszą również zostać rozebrane pozostałości starych łącznic, tymczasowe przejazdy pomiędzy jezdniami i poszerzenia. Organizacja ruchu będzie w ciągu najbliższych tygodni jeszcze wielokrotnie się zmieniać.
Węzeł Kijewo - co się zmieni?
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.
Przebudowa obejmuje wykonanie nowych, szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie nowy węzeł drogowy jest większy, zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Czytaj też: Pościg pod Kołobrzegiem. Motocyklista miał powody do ucieczki [WIDEO]