Dzięki urządzeniu,Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego będzie kontrolować przeładowane tiry i ciężarówki. Wpływy z mandatów zapewne trafią do miejskiej kasy, a stamtąd na naprawę zniszczonej nawierzchni. Taki tir może ważyć 40 ton wraz z ładunkiem. Zdarzają się przeładowania o 10, 20 a nawet 30 ton.
Szczeciński ZDiTM podkreśla :
" ... Specjalne czujniki będą rejestrować przejazd pojazdów, mierzyć nacisk koła na nawierzchnię drogi i za pośrednictwem sterowników przekształcą je na ciężar nacisku na koła, osi i łączny ciężar pojazdu. Pętle indukcyjne będą służyć do pomiarów prędkości i łącznej długości pojazdów. Kamery i systemy identyfikacji pozwolą natomiast na pozyskanie wiedzy o marce, numerze rejestracyjnym, modelu, dacie i godzinie przejazdu ... "
W związku z pracami które będą prowadzone do końca grudnia, kierowcy w Szczecinie powinni zwrócić uwagę na większy w ruch w tych lokalizacjach:
ul. Cukrowa
ul. Krygiera
ul. Zegadłowicza
ul. Gdańska
ul. Batalionów Chłopskich (lokalizacja opcjonalna)