Notyfikacja wręczona przez Corinę Creţu, komisarza ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej UE zakończyła formalny proces uzyskania unijnego dofinansowania dla budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Chodzi o niemałą kwotę, bo w sumie 538,5 miliona złotych z kasy Unii Europejskiej. Dzięki dotacji będzie można zbudować nowoczesny system poruszania się po szczecińskiej metropolii.
Przeczytaj również: Zabytek na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej? Charakterystyczna wiata nie zostanie zburzona
– To największy tego typu projekt budowy kolei aglomeracyjnej z dofinansowaniem unijnym w Polsce - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. – Jednocześnie najbardziej kompleksowe przedsięwzięcie prowadzone w kraju. Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej to nie tylko budowa i modernizacja trakcji i infrastruktury kolejowej. Na terenie SOM powstanie 40 przystanków węzłowych integrujących różne środki transportu od samochodów osobowych i rowerów przez autobusy i tramwaje komunikacji publicznej.
Notyfikacja została wręczona Jarosławowi Orlińskiemu, dyrektorowi Departamentu Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. To wydarzenie kończy cały proces formalny uzyskania dofinansowania.
Przeczytaj również: Cenny zabytek z Berlina odzyskany! Złodziej wpadł w ręce szczecińskich policjantów [ZDJĘCIA]
– Jesteśmy po wszystkich kontrolach organów Komisji Europejskiej – relacjonuje dyrektor Walaszkowski. - Trwają prace projektowe zarówno jeśli chodzi o budowę linii kolejowych, jak i węzłów przesiadkowych. W kwietniu Trakcja SA wchodzi na plac budowy trasy do Polic. Rozpocznie rozbiórkę starej trakcji kolejowej i przygotowania do budowy nowej.
Szczecińska Kolej Metropolitalna obejmie swoim zasięgiem Szczecin, Police, Gryfino, Goleniów i Stargard. Inwestycja ma być oddana do użytku za 3 lata.