Torowa rewolucja na placu Żołnierza - sierpień 2021

i

Autor: Grzegorz Kluczyński Trwają prace torowo-drogowe w rejonie placu Żołnierza

"Torowa rewolucja" w Szczecinie: Kierowcy będą mieli łatwiej

2021-08-30 21:37

"Torowa rewolucja" spędza sen z powiek szczecińskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Prace prowadzone w rejonie placu Żołnierza i placu Rodła, a także na Niebuszewie, powodują liczne utrudnienia nie tylko dla zmotoryzowanych, którzy muszą korzystać z objazdów i często stoją w korkach. Cierpią również pasażerowie, którzy zostali pozbawieni połączeń tramwajowych i muszą korzystać z kłopotliwych przesiadek. Jest jednak dobra wiadomość, na razie tylko dla kierowców. Już niebawem przejazd przez plac Żołnierza będzie dużo łatwiejszy.

Dobiegają końca prace związane z wymianą torowiska w rejonie placu Żołnierza. Obecnie trwają ostatnie prace przy przejeździe przez tory od strony ul. Bałuki w kierunku Trasy Zamkowej. Oznacza to, że wkrótce zostanie on oddany do użytku. Ma to nastąpić już w najbliższą środę.

- Od 1 września łatwiej będzie poruszać się w centrum miasta - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Planowaną zmianą jest otwarcie przejazdu przez plac Żołnierza Polskiego od Bałuki do Trasy Zamkowej.

Oznacza to, że skrzyżowanie będzie przejezdne ponownie we wszystkich kierunkach. Warto jednak pamiętać, że wciąż będą prowadzone prace w jego rejonie, dlatego kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czytaj też: "Sokół Millenium" w Szczecinie. Wyjątkowy mural powstał na ul. Kolumba [ZDJĘCIA, WIDEO]

Przebudowa torowisk w centrum Szczecina

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Sonda
Czy często stoisz w korkach?
Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina