Inwestycja miała się zakończyć w grudniu 2021 roku, jednak wiadomo już, że będzie gotowa przed terminem. Po ciężkim sprzęcie nie ma już śladu, pasażerowie bez większych przeszkód mogą korzystać z nowych przystanków na pętli tramwajowo-autobusowej, drogi i nowe rondo są przejezdne. Formalnie budowa węzła Głębokie została zakończona. W środę wykonawca zgłosił zakończenie prac.
- Do czasu pełnego przekazania inwestycji do użytkowania, mogą być prowadzone jeszcze drobne prace porządkowe - informuje Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - W listopadzie wykonane zostaną ponadto nasadzenia 50 drzew.
Czytaj też: Węzeł Głębokie prawie gotowy. Skończą przed terminem? [ZDJĘCIA, WIDEO]
O węźle Głębokie:
Budowa węzła Głębokie rozpoczęła się w grudniu 2019 roku i miała potrwać dwa lata. W ramach inwestycji wykonana została pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostało 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiada budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł został również wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowany poprzez panele słoneczne.
Koszt prac to blisko 66 mln zł, z czego ponad 33 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.
Czytaj też: Widok jak z horroru w samym centrum Szczecina. Strach tu wejść! [ZDJĘCIA, WIDEO]
Węzeł Głębokie w liczbach:
- powierzchnia chodników – 3 784 m2;
- powierzchnia mas bitumicznych – 15 800 m2;
- długość dróg – 2,5 km;
- długość dróg manewrowych – 660 m;
- długość dróg na parkingu leśnym – 450 m;
- długość chodników – 1,2 km;
- długość ścieżek rowerowych – 2,5 km;
- długość torowisk – 663 m toru pojedynczego;
- długość sieci trakcyjnej – 1,67 km;
- wylano 9 320 m3 betonu;
- długość ułożonych rur – 7 920 mb;
- długość ułożonych kabli – 16 600 mb;
- ponadto w ramach prac ziemnych wykopano 20 361 t ziemi, oraz wykonano nasypy, do których użyto 16 390 t ziemi.