Budowa węzła Łękno to bardzo rozległa inwestycja. Roboty budowlane toczą się jednocześnie w wielu miejscach.
- Przy wiaduktach realizowane są prace przy deskowaniu i zbrojeniu ustrojów nośnych, zbrojeniu ław fundamentowych, montażu izolacji - informuje Piotr Zieliński z urzędu miasta. - W ostatnich dniach wykonywane było również palowanie.
Sporo dzieje się na ul. Traugutta, gdzie prowadzone są prace brukarskie. Jednocześnie na al. Wojska Polskiego odbywają się prace rozbiórkowe. Między innymi demontowane są stare krawężniki. W ciągu najbliższych dni wykonawca zajmie się korytowaniem południowej części al. Wojska Polskiego.
Równolegle trwają prace na nowym odcinku trasy średnicowej, gdzie widać już spory kawałek ułożonej warstwy wiążącej nawierzchni.
Prace toczą się także przy torowisku.
- W ramach robót tramwajowych wykonywane było deskowanie płyty podtorowej, demontowano stare podkłady i szyny oraz montowane nowe szyny - dodaje Piotr Zieliński. - Poza tym prace toczą się przy budowie kolejnych odcinków kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowych oraz gazowych.
Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Polecany artykuł: