Inwestycja obejmie m.in. rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych, budowę fragmentu chodnika oraz wjazdu, a także budowę parkingu dla rowerów typu Bike&Ride, czyli otoczenie przystanku, za którego budowę odpowiedzialna jest już PKP PLK.
Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 14 stycznia 2022 roku. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 75 dni na wykonanie zadania.
Czytaj też: "Torowa rewolucja" zatacza coraz szersze kręgi. Ogromne zmiany w szczecińskiej komunikacji miejskiej
Dotychczas w ramach miejskiej części budowy SKM Szczecin powstał m.in. węzeł przesiadkowy w Podjuchach. Przy ulicy Arkońskiej trwa budowa parkingu, wkrótce ma ruszyć przebudowa okolic przyszłego przystanku. Końca dobiegają również prace w Zdrojach. Wybrano też wykonawcę budowy otoczenia przystanków m.in. w Zdunowie, na Pomorzanach i przy rondzie Pileckiego (Cmentarz Centralny).
Niestety sytuacja wygląda gorzej w przypadku najważniejszej - kolejowej części inwestycji. Prace, za które odpowiada PKP PLK mają już duże opóźnienie. Istnieje nawet ryzyko utraty półmiliardowej dotacji unijnej.
Czytaj też: Za 3 miliony przebudują otoczenie stacji Szczecin Zdunowo. Wykonawca wybrany