Dużej firmie telekomunikacyjnej grożą surowe konsekwencje

i

Autor: niekverlaan / CC0 / pixabay.com Dużej firmie telekomunikacyjnej grożą surowe konsekwencje

Dzwonili do Ciebie i proponowali usługi telekomunikacyjne? Firma może teraz zostac surowo ukarana

2017-11-15 8:28

Dużej firmie telekomunikacyjnej grożą poważne konsekwencje. Dlaczego?

We wrześniu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii. Wszystko przez liczne skargi od konsumentów z całej Polski, którzy poinformowali urząd, że przedstawiciele firmy dzwonili do nich, choć wcześniej nie została wyrażona zgoda na kontakt.

Przeczytaj również: Po pijanemu ukradł samochód. Uszkodził trzy auta, witrynę i wjechał w płot

UOKiK cytuje fragment rozmowy z konsumentem:

"Netia: Halo! Dzień dobry! Moje nazwisko (niezrozumiałe) Ilona i dzwonię z firmy „Netia”. Czy mam przyjemność rozmowy z panią Jowitą?

Konsument: Tak, przy telefonie.

N: Witam pani Jowito. Kontaktuję się tutaj z panią, ponieważ nasza firma w tym momencie rozszerza zakres swoich proponowanych usług. W związku z czym mamy przygotowane dla pani różnego rodzaju rabaty, jak i również różne bonusy złotówkowe. Czy mogę zająć trzy minutki i przedstawić..."

UOKiK przypomina, że zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.

Netii grozi teraz surowa kara - nawet 10 procent obrotu firmy.

Przeczytaj również: Umowa podpisana. Na szczeciński dworzec znów wkroczą ekipy budowlane