Reklamy LED muszą spełniać określone kryteria

i

Autor: Grzegorz Kluczyński Reklamy LED muszą spełniać określone kryteria

Koniec "mrugających" reklam na ulicach Szczecina. W życie wchodzą nowe przepisy

2016-03-12 19:43

Od 12 marca obowiązują nowe przepisy dotyczące "mrugających" reklam. Chodzi o duże, świecące jaskrawym, pulsującym światłem ekrany LED, które są widoczne dla kierujących samochodami i które często rozpraszają uwagę podczas jazdy.

Dzięki zmianom w ustawie dotyczącej ochrony krajobrazu, reklamy emitujące światło, znajdujące się w sąsiedztwie dróg, muszą spełniać określone parametry. Dla reklam emitujących światło w pasie drogowym lub w określonej odległości dla określonego rodzaju dróg, niedopuszczalne jest wyświetlanie ruchomych obrazów, stosowanie efektów wizualnych i przerw pomiędzy kolejno wyświetlanymi informacjami. Minimalny czas prezentacji wizualnej musi być także dłuższy niż 10 sekund.

W przypadku dróg gminnych odległość wynosi 6 metrów od zewnętrznej krawędzi jezdni, powiatowych i wojewódzkich - 8 metrów, krajowych - 10 metrów, ekspresowych - 20 metrów i autostrad - 30 metrów.

Niedostosowanie się do nowych przepisów podlega karze ograniczenia wolności lub grzywny.

Przeczytaj również: Nie wiesz, gdzie wybrać się w weekend? Ta zabawa pomoże Ci w podjęciu decyzji! [TEST OSOBOWOŚCI]