Imię dla TBM wybiorą mieszkańcy Świnoujścia

Imię dla TBM wybiorą mieszkańcy Świnoujścia

Maszyna nie ma jeszcze imienia, jednak w jego wyborze będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Świnoujścia.

- Tradycją jest, że maszynie przed startem, rozpoczęciem wiercenia, nadawane jest imię – mówi Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. – Chcielibyśmy, aby nazwę TBM wybrali mieszkańcy naszego miasta. Mieszkańcy, którzy na to stałe połączenie czekają przecież już od kilkudziesięciu lat.

Zwykle takie maszyny noszą imiona kobiet. Konkurs na imię dla TBM zostanie ogłoszony już niebawem.

Źródło: Miasto Świnoujście/SWECO
Rozwiń
Ta maszyna to prawdziwy GIGANT!

Ta maszyna to prawdziwy GIGANT!

Dla tej gigantycznej maszyny o długości około 100 metrów, z tarczą o średnicy 13,46 metra budowany jest w Świnoujściu - na wyspie Uznam - równie duży szyb startowy. Będzie miał on około 120 metrów długości i 20 metrów szerokości. Maszyna w szybie startowym będzie leżała w poziomie, a jej średnicę wynoszącą 13,46 metra można obrazowo porównać do czteropiętrowego budynku. TBM ważyć będzie 2740 ton.

Źródło: Miasto Świnoujście/SWECO
Rozwiń
Trwają prace przygotowawcze

Trwają prace przygotowawcze

Maszyna do startu potrzebuje infrastruktury i specjalnie wykonanego szybu. Na budowie trwają intensywne roboty, właśnie w tej części inwestycji. Kolejny tydzień prac to zakończenie trzech z siedmiu etapów zbrojenia, szalowania i betonowania stropu górnego komory startowej. Po stronie wyspy Uznam toczą się również prace przy segmentach 8 i 9 tunelu odkrywkowego, w którym izolowane są ściany oporowe. Trwa ich zasypywanie wraz ze stropem górnym.

- W sekcji segmentów od 2 do 6 wykonywane są przesłony jet - grouting. Po tej stronie Świnoujścia, powstaje bajpas ulicy Karsiborskiej, po którym już wkrótce poprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu. W rejonie powstającego układu drogowego przebudowywane są sieci gazu wysokiego ciśnienia, wodociągu, kanalizacji, teletechniki i sieci elektroenergetycznych – mówi Bogusław Konopko, Inżynier Kontraktu z firmy SWECO, która nadzoruje projekt.

Źródło: Miasto Świnoujście/SWECO
Rozwiń
Budowa toczy się na obu brzegach Świny

Budowa toczy się na obu brzegach Świny

Po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin, kontynuowana jest przebudowa sieci wysokiego napięcia 110 kV, sieci wodno-kanalizacyjnych w rejonie komory odbiorczej TBM i dalej wzdłuż ulicy Fińskiej. Zagospodarowywany i zasilany w energie elektryczną jest także plac budowy. Trwają transporty materiałów: kruszyw, cementu, stali zbrojeniowej, gotowych koszy dla wykonywania sekcji ścian szczelinowych, materiałów dla przebudowy sieci uzbrojenia terenu i materiałów pomocniczych.

- Komora startowa i TBM to część elementów potrzebnych do wykonania tunelu. Trwają zaawansowane prace przygotowawcze związane z mobilizacją sprzętu pomocniczego – suwnic bramowych i wielofunkcyjnych pojazdów do transportu segmentów obudowy, wytwórni iniektu, zestawu kompresorów dla zapewnienia ciśnienia płuczki, stacji wentylacji oraz separacji urobku, która posłuży do oddzielenia wydobytego gruntu od płuczki, a także wielu innych drobniejszych, lecz nie mniej ważnych elementów – mówi Piotr Flisiak, dyrektor kontraktu PORR SA.

Źródło: Miasto Świnoujście/SWECO
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
To będzie najdłuższy tunel w Polsce

To będzie najdłuższy tunel w Polsce

Obecnie najdłuższym tunelem drogowym w Polsce jest gdański tunel pod Martwą Wisłą – ma 1377 metrów. Tunel w Świnoujściu po wybudowaniu będzie najdłuższą przeprawą podwodną o długości 1440 metrów.

Źródło: Miasto Świnoujście/SWECO
Rozwiń
Powrót
Budowa tunelu pod Świną. Maszyna wkrótce wypłynie z Chin do Polski
Budowa tunelu pod Świną. Maszyna wkrótce wypłynie z Chin do Polski
Budowa tunelu pod Świną. Maszyna wkrótce wypłynie z Chin do Polski
Budowa tunelu pod Świną. Maszyna wkrótce wypłynie z Chin do Polski
Budowa tunelu pod Świną. Maszyna wkrótce wypłynie z Chin do Polski
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email