
Tragiczna droga do pracy
Była godzina 6.35. Stoczniowcy jechali do pracy, studenci Wyższej Szkoły Morskiej - na uczelnię. W tramwaju linii 6 prowadzonym przez 34-letnią motorniczą Krystynę Pressejsen, na zbiegającej ostro w kierunku Odry i zakręcającej pod ostrym kątem ulicy Wyszaka nagle zepsuły się hamulce. Rozpędzony i przeładowany skład wyskoczył z szyn.

Tragiczna droga do pracy
Pierwszy wagon przewrócił się, a drugi wskutek uderzenia o słup przełamał się na dwie części. Siłą rozpędu wagony sunęły jeszcze wzdłuż ulicy, miażdżąc pasażerów. Najbardziej poszkodowanymi byli pasażerowie pierwszego wagonu.

Akcja ratownicza i kolejne ofiary
Dodatkowo podczas trwania akcji ratowniczej podnoszony przez dźwig tramwaj zerwał się z liny i wysokości kilkudziesięciu centymetrów spadł na rannych leżących na bruku, co powiększyło jeszcze liczbę ofiar. W katastrofie zginęło 15 osób, 42 osoby zostały ciężko ranne, a ponad 100 innych odniosło lżejsze obrażenia.

Tramwaje zniknęły z ul. Wyszaka
W wyniku katastrofy m.in. zlikwidowano linię tramwajową na ul. Wyszaka. Zakazano tworzenia trójwagonowych składów i wprowadzono elektryczne zamykanie drzwi w wagonach.

W tym miejscu 7 grudnia 1967 r. doszło do największej katastrofy tramwajowej w Szczecinie
Obecnie to miejsce wygląda zupełnie inaczej. W późniejszych latach torowisko zostało zdemontowane. Zmienił się również układ ulic. Tam, gdzie przed laty przebiegała ulica Wyszaka, znajdują się obecnie łącznice Trasy Zamkowej i parking.

W tym miejscu 7 grudnia 1967 r. doszło do największej katastrofy tramwajowej w Szczecinie
Zachowany fragment ulicy nosi imię Zygmunta Duczyńskiego. W miejscu, w którym ponad 50 lat doszło do wypadku, nie ma żadnego śladu upamiętniającego tragiczne wydarzenia sprzed ponad pół wieku.

W tym miejscu 7 grudnia 1967 r. doszło do największej katastrofy tramwajowej w Szczecinie
O katastrofie, do której doszło 7 grudnia 1967 roku, opowiada film dokumentalny "Szóstką do śmierci".

Ulica Wyszaka
Ulica Wyszaka w latach 50. XX wieku.

Ulica Wyszaka
Ulica Wyszaka w latach 70. XX w. Ruch tramwajowy został wstrzymany, jednak tory pozostały.

Ulica Wyszaka
Ulica Wyszaka w latach 70. XX w. Ruch tramwajowy został wstrzymany, jednak tory pozostały.

Ulica Wyszaka
Ulica Wyszaka w latach 70. XX w. Ruch tramwajowy został wstrzymany, jednak tory pozostały.

Ulica Wyszaka
Tory tramwajowe były jeszcze widoczne w latach 80. XX wieku.

Ulica Wyszaka
Ostatecznie torowisko zostało zlikwidowane podczas budowy Trasy Zamkowej.