Ta inwestycja miała ułatwić podróż do Niemiec. PKP zmienia zdanie
To miało być rozwiązanie ułatwiające pasażerom podróż pociągiem do Niemiec, jednak wszystko wskazuje na to, że jednak nie zostanie zrealizowane. Spółka PKP PLK zmienia plany dotyczące przebudowy linii kolejowej łączącej Szczecin z naszym zachodnim sąsiadem. Inwestycja ma zostać zrealizowana w najbliższych latach, równolegle z przebudową niemieckiego odcinka szlaku do Angermünde.
Ta inwestycja miała ułatwić podróż do Niemiec. PKP zmienia zdanie
Ta ogromna inwestycja kolejowa ma sprawić, że podróż do Berlina znacznie się skróci i będzie mogła odbywać się bez przesiadek. Obecnie prace toczą się po niemieckiej stronie, gdzie trwa budowa drugiego toru i elektryfikacja linii na 49-kilometrowym odcinku do Angermünde. Podobnie ma być również na terytorium Polski, gdzie powstanie zelektryfikowana dwutorowa trasa z nowymi przystankami, m.in. w Warzymicach i Kołbaskowie. Planowana przebudowa linii kolejowej do granicy polsko-niemieckiej w pierwotnych założeniach obejmowała również stację Szczecin Główny i budowę peronu 5, przy którym w przyszłości miałyby zatrzymywać się składy w kierunku Berlina lub Lubeki. Wszystko wskakuje jednak na to, że te plany zostaną znacznie okrojone, o czym kilka tygodni temu informował portal wszczecinie.pl.
Ta inwestycja miała ułatwić podróż do Niemiec. PKP zmienia zdanie
Na chwilę obecną nie wiadomo, co jest przyczyną tej decyzji. Prawdopodobnie chodzi o koszty związane z budową nowego peronu i rozbudowy kładki, a także związaną z tym przebudową układu torowego. Obecnie pociągi jadące w kierunku Niemiec zatrzymują się przy pozostałych peronach, w tym przy peronie 4, który w założeniu ma służyć do obsługi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Ta inwestycja miała ułatwić podróż do Niemiec. PKP zmienia zdanie
Nie jest jednak wykluczone, że peron 5 w ogóle nie powstanie. Jak poinformował na łamach portalu wszczecinie.pl Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP PLK, "PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą analizowały możliwości budowy w przyszłości dodatkowego peronu na stacji Szczecin Główny".
Ta inwestycja miała ułatwić podróż do Niemiec. PKP zmienia zdanie
Obecnie trwają prace projektowe dotyczące polskiego odcinka linii kolejowej do Berlina. Ich zakończenie spodziewane jest w połowie roku. Docelowo, po zakończeniu inwestycji, zdecydowanie ma się zwiększyć liczba pociągów kursujących między Szczecinem i stolicą Niemiec. Jak donosi rynek-kolejowy.pl, w relacji Szczecin – Berlin, po zakończeniu modernizacji trasy kolejowej, liczba pociągów ma wzrosnąć nawet do 50. Połączenia będą realizowane co godzinę. Co drugi kurs będzie realizowany bezpośrednio do Berlina, a nawet - jak planują niemieckie koleje - na lotnisko Berlin Brandenburg, natomiast pozostałe z krótką przesiadką w Angermünde. Podróż może się zatem skrócić do 90 minut bez przesiadki i do około 2 godzin z przesiadką. Na trasie między Szczecinem i Berlinem będą kursować charakterystyczne czerwone pociągi należące do DB.