Żelbetowy tankowiec zbudowany został w latach 40. XX w. w Darłówku. Przeznaczony był do transportu benzyny syntetycznej z fabryki w Policach
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
Żelbetowy olbrzym
Statek miał 90 metrów długości, 15 metrów szerokości i 6,5 metrów zanurzenia oraz pojemność 2947 BRT.
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
Twardy beton nie oparł się bombom
Betonowiec został zbombardowany w marcu 1945 roku w szczecińskim porcie przez radzieckie lotnictwo.
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
"Brat bliźniak"
Wrak betonowca posiada swojego "brata bliźniaka", który spoczywa na dnie Morza Bałtyckiego w okolicach Wisełki. Był jeszcze trzeci, identyczny statek, jednak nie przetrwał on do dnia dzisiejszego.
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
Ulrich czy nie Ulrich?
Tak naprawdę nie wiadomo, jaka jest prawdziwa nazwa statku. Do niedawna uważano, że jest to Ulrich Finsterwalder. Okazało się jednak, że betonowiec o tej nazwie został zniszczony podczas bombardowania Świnoujścia i to jego wrak najprawdopodobniej znajduje się w okolicach Wisełki.
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
Ambitne plany...
Na przełomie lat 70. i 80. XX w. wrak został podniesiony i rozpoczęto jego transport do Dąbia, gdzie miał służyć jako basen kąpielowy. Pomysł jednak nie został zrealizowany z przyczyn technicznych.
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
... i rzeczywistość
Obecnie statek znajduje się na mieliźnie na jeziorze Dąbie, gdzie stanowi atrakcję turystyczną oraz obiekt do ćwiczeń dla ratowników wodnych.
Źródło: Grzegorz Kluczyński
Rozwiń
Miał służyć do transportu benzyny syntetycznej
Żelbetowy tankowiec zbudowany został w latach 40. XX w. w Darłówku. Przeznaczony był do transportu benzyny syntetycznej z fabryki w Policach