Z tego ronda skorzystają nieliczni mieszkańcy Szczecina. Będzie jednak pełnić ważną rolę

Grzegorz Kluczyński

Wielu mieszkańców Szczecina nigdy nie było w tym miejscu i prawdopodobnie nigdy nie będą mieli potrzeby, by tutaj przyjechać. Ta część miasta pełni jednak bardzo ważną funkcję. Szczeciński port to jeden z najważniejszych punktów na przemysłowej mapie miasta. Równie istotne są więc inwestycje drogowe, które trwają w tym miejscu od dłuższego czasu. Jedną z nich jest budowa ronda w rejonie ulic Hryniewieckiego i Logistycznej.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Drogi dojazdowe do portu pełnią ważną rolę, mimo iż nie są uczęszczane przez "zwykłych" mieszkańców miasta. Od dłuższego czasu w rejonie szczecińskiego portu trwa ogromna inwestycja, polegająca na przebudowie układu drogowego. Jej najbardziej "zauważalnym" elementem była m.in. przebudowa ulicy Energetyków, jednak większość prac toczy się w mniej znanych i uczęszczanych miejscach.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Jednym z elementów inwestycji jest budowa ronda w rejonie ulic Hryniewieckiego i Logistycznej, którymi można dojechać do portu czy spalarni odpadów.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

- Prace budowlane na tej inwestycji są już zaawansowane w ponad 75 procentach, jednak wciąż wiele pozostało do zrobienia - tłumaczy Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Najbardziej widoczną zmianę widać w miejscu, gdzie powstaje nowe rondo. Widoczny jest jego przyszły zarys. Aktualnie wykonawca prowadzi roboty ziemne w rejonie ulic Hryniewieckiego i Logistycznej. Wykonywane jest korytowanie i kontynuowane są prace drogowe, związane z budową konstrukcji nowej jezdni. Realizowane są także prace brukarskie.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Obszar, na którym znajduje się port jest dość "trudnym" terenem. Dużym utrudnieniem dla drogowców okazuje się m.in. to, co znajduje się pod powierzchnią ziemi. Wiąże się to z nieplanowymi pracami, a co za tym idzie - opóźnieniami.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

- Z uwagi na wiele robót dodatkowych, w tym stwierdzone występowanie torfów w miejscu planowanego ronda i konieczną z tego względu całkowitą wymianę gruntu, termin zakończenia inwestycji został wydłużony do czerwca bieżącego roku - dodaje Piotr Zieliński.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Docelowo, w ramach tego etapu inwestycji polegającej na poprawie dojazdu do szczecińskiego portu, przebudowane zostaną ulice: Rybnicka, Kujota, Hryniewieckiego, Logistyczna oraz część ulicy Bytomskiej. Powstaną nowe jezdnie, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, pojawi się oświetlenie uliczne, przebudowane zostaną sieci podziemne. Na skrzyżowaniu ulic Hryniewieckiego i Logistycznej powstanie nowe rondo. Przebudowane zostaną przejazdy kolejowe. Koszt prac to ponad 44 miliony złotych.

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Nowe rondo w szczecińskim porcie
Fot.: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Nowe rondo w szczecińskim porcie

Zobacz następną galerię
Śródmiejska aleja nabiera kształtów. Kiedy koniec przebudowy al. Wojska Polskiego w Szczecinie?
Śródmiejska aleja nabiera kształtów. Kiedy koniec…

Śródmiejska aleja nabiera kształtów. Kiedy koniec przebudowy al. Wojska Polskiego w Szczecinie?

Zamknij galerię
email