Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Potężne dźwigi zdemontowały i wyciągnęły już z komory odbiorczej głowicę urabiającą "Wyspiarki". To kolejny etap demontażu maszyny, która przewierciła się pod dnem Świny między wyspami Uznam i Wolin. Poszczególne elementy urządzenia są demontowane i przewożone na place składowe.

Źródło: mat. prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

To jednak nie jedyne prace, które toczą się na budowie tunelu. Na wyspie Wolin, na odcinku od pierwszego do szesnastego segmentu trwają roboty wykończeniowe konstrukcji rampy. Natomiast na wyspie Uznam, w komorze startowej uszczelniane są ściany szczelinowe. W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową w dalszym ciągu wykańczana i uszczelniana jest konstrukcja.

Źródło: mat. prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Intensywne prace prowadzone są również wewnątrz wydrążonego tunelu. Montowana jest stalowa konstrukcja wzmacniająca obudowę tunelu przy wyjściu ewakuacyjnym nr 1. Natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym nr 2 zakończono wykonanie podlewki konstrukcji wzmacniającej obudowę tunelu.

Źródło: mat. prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Przygotowywana jest również druga maszyna (TULC), która będzie potrzebna do realizacji konstrukcji wewnętrznych w tunelu. Poza tym wciąż trwa wiercenie i wklejanie kotew pod wsporniki dla prefabrykatów. Odbywa się także demontaż rurociągów technologicznych TBM. W zakładzie prefabrykacji powstaje zbrojenie dla prefabrykatów oraz prefabrykaty potrzebne do konstrukcji wewnętrznych w tunelu. Wykonane elementy póki co są transportowane na place składowe. Trwa również murowanie ścian zewnętrznych w budynkach biura Centrum Obsługi. Na obu wyspach wciąż prowadzone są prace drogowe.

Źródło: mat. prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Budowa tunelu pod Świną. "Wyspiarka" już bez tarczy

Tunel, który na stałe połączy wyspy Uznam i Wolin będzie miał łącznie 1,44 km i będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce. Prace mają zakończyć się jesienią 2022 roku.

Koszt inwestycji to ponad 900 mln PLN, z czego ponad 775 milionów złotych to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Pozostałą część Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

Źródło: mat. prasowe
Rozwiń
Powrót
Budowa tunelu pod Świną. Wyspiarka już bez tarczy
Budowa tunelu pod Świną. Wyspiarka już bez tarczy
Budowa tunelu pod Świną. Wyspiarka już bez tarczy
Budowa tunelu pod Świną. Wyspiarka już bez tarczy
Budowa tunelu pod Świną. Wyspiarka już bez tarczy
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email